عنوان سال 1402

اوقات شرعی

جلسه ماهانه مجمع موسسات قرآنی مردمی استان اصفهان با حضور مهدی قره شیخلو رئیس سازمان دارالقرآن الکریم کشور در اداره کل تبلیغات اسلامی اصفهان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان، در این جلسه ابتدا مهدی مسماریان رئیس اداره امور قرآنی این اداره کل به تشریح گزارش طرح های تبلیغی و ترویجی و آموزشی این اداره پرداخت و افزود: بیش از 500 مرکز قرآنی اعم از موسسه قرآنی، خانه قرآن شهری و روستایی در سطح استان فعالیت دارند و مورد ارزیابی سالانه قرار می گیرند. 

وی افزود: به جز مواردی اندک، بیشتر حمایت های این اداره از موسسات و مراکز قرآنی به صورت حمایت های برنامه ای است.

در ادامه هر یک از اعضای حاضر نظرات و پیشنهادات خود را بیان کردند. تشکیل هیئت اندیشه ورز قرآنی، توجه به مباحثی همچون کادرسازی قرآنی، پژوهش های قرآنی، فعالیتهای قرآنی امور بانوان، حمایت بیشتر مادی و معنوی از موسسات به ویژه در مناطق محروم و حاشیه شهرها، رفع مشکلات موسسات با ادارات کار، بیمه، دارایی و غیره از طریق هماهنگی متمرکز، تسهیل ارتباط موسسات با آموزش و پرورش و نهادهای تربیتی، تلاش بیشتر در جهت رفع کمبود اعتبارات قرآنی، و به تصویر کشاندن دورنمای قرآنی کشور از جمله پیشنهادات و نظرات اعضا بود.

مهدی قره شیخلو رئیس سازمان دارالقرآن الکریم کشور نیز در این نشست با بیان اینکه ساختار مدیریت قرآنی کشور نیازمند اصلاح است، افزود: در ابتدای امر باید متولی امور قرآنی کشور مشخص شود تا از این وضعیت نابسامان در حوزه مدیریت اعتبارات قرآنی ، ساختار ناهماهنگ و موازی کاری، عدم توازن و نبود نظارت در سطح کشور، رهایی یابیم.

وی راه حل برون رفت از این مشکلات را مطالبه‌گری جدی جامعه قرآنی بیان کرد و گفت: جامعه مومن و انقلابی باید یکصدا شود تا با آبروی جامعه قرآنی بازی نشود؛ سکوت کردن در مسائلی همچون فساد و رانت و امثال آن، خیانت به قرآن است.

قره شیخلو گفت: کار قرآنی، آدم قرآنی می خواهد؛ آدمی که مشی و رفتار او، عمل او و اخلاق او قرآنی باشد. ما به آدم های سالم و صالح نیاز داریم تا از نام قرآن فقط برای مطرح کردن خودشان استفاده نکنند.

وی همچنین در بخشی از سخنان خود میزان اعتبارات دریافتی سازمان دارالقرآن الکریم از دولت و جزئیات هزینه کرد آن را تشریح کرد و گفت: 99درصد حمایت های ما برنامه ای است و تنها 1 درصد حمایت های خاص و موردی داریم.

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم در پایان افزود: چقدر خوب است همه نهادهای متولی امور قرآنی در کشور، میزان اعتبارات دریافتی خود و نحوه هزینه کرد آن را به صورت شفاف در سایت آن دستگاه قرار داده یا برای مردم و مجموعه های مرتبط تشریح کنند. 


گزارش تصویری↓

تاریخ آخرین بروز رسانی سایت :05 11 2023 .

اظلاعیه ها و لینک های مهم

 سازمان تبلیغات اسلامی