عنوان سال 1402

اوقات شرعی

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: منطق و فلسفه روز جهانی قدس، تبعیت محض از فرهنگ قرآن کریم و دستور خداوند است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان، حجت الاسلام رحمت الله اروجی ۱۰ خردادماه در مراسم روز جهانی قدس شهر بهارستان، به اهمیت روز قدس و شکل‌گیری حرکت‌های مردمی در حمایت از فلسطین و محکوم کردن ظلم و استکبار اشاره کرد و گفت: منطق و فلسفه روز جهانی قدس تبعیت محض از فرهنگ قرآن کریم و دستور خداوند است.
وی با اشاره به آیه ۲۷ سوره مبارکه انفال اظهار کرد: یاری مظلومان علاوه بر اینکه وظیفه انسانی است، به دستور صریح الهی بر همه واجب است از برادران دینی خود حمایت کنند و به یاری انان بشتابند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: این اظهار وجود و حضور در صحنه و یاری و یاوری هم‌نوع و هم‌کیش در نزد پروردگار متعال و ملائکه مقرّب الهی، ثواب و منزلت و اجر عظیم دارد و اگر خدای ناکرده بی تفاوت باشیم، باید بلا و خسران برای خود و جامعه را انتظار بکشیم.
حجت الاسلام اروجی با بیان اینکه پس از قیام لله قرن معاصر در سال ۱۳۵۷، در پرتو منطق اسلام ناب و حول متابعت از یک رهبر شجاع، فقیه، مفسّر و بصیر به عنوان خلف صالح امام زمان (عج)، همه نقشه‌های تسلط‌گرایانه طواغیت و مستکبران عالم برای رسیدن به منافعشان به گِل نشسته است، افزود: گرچه توطئه های دشمنان علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مشکل ایجاد کرده است ولی انگشت تحیّر به دندان گرفته اند که چگونه با این همه دشمنی و هزینه، همچنان این نظام مقاوم ایستاده است و در آستانه فتح الفتوح مثال زدنی قرار دارد.
وی ضمن تاکید بر ضرورت مطالعه دقیق تاریخ تحلیلی صدر اسلام افزود: پیروان مکتب اسلام ناب باید تاریخ تحلیلی اسلام را با دقت مطالعه کنند و از خود بپرسند که چه شد پس از رحلت پیامبر اکرم(ص)، اول شخصیت عالم هستی حضرت علی علیه السلام در گوشه عزلت قرار گرفتند؟ و چه شد در عصرگاه عاشورای سال ۶۱ هجری قمری، تنها نوه‌ی بلافصل پیغمبر ختمی مرتبت به آن وضع فجیع به درجه رفیع شهادت نائل شدند؟
حجت الاسلام اروجی ادامه داد: کسانی که در واقعه عاشورا مقابل حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام ایستادند، یهودی و مسیحی و کافر نبودند، بلکه همه آنان به ظاهر مسلمان بودند؛ لذا اینجا است که متوجه می‌شویم کثرتی که متابعت از امام زمان خودش را نداشته باشد، تعالی بخش نیست.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان تصریح کرد: به فرموده امام راحل و رهبر معظم انقلاب، اگر امروز نسبت به داشته‌هایمان بی‌تفاوت باشیم، سیلی خواهیم خورد. البته کمبودها و کم‌کاری‌هایی در جامعه وجود دارد، ولی ملت مقاوم ایران با منطق مقاومت علی‌رغم مشکلات فراوان اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی، با تبعیت از ولایت فقیه، روی پای خودش ایستاده است.
وی گفت: بر اساس مبانی قرآنی، کسانی که در راه خدا اهل مجاهدت باشند و استقامت کنند، حتی اگر از نظر معادلات مادی به بن‌بست رسیده باشند، خدای متعال راه برون رفت از مشکلات را به آنان نشان داده و پیروزی قطعی از آنِ آنان خواهد بود.
وی ضمن اشاره به آیه ۱۲۰ سوره مبارکه توبه و واقعه صلح حدیبیه، افزود: در آن واقعه کفّار از نظر تعداد و امکانات قوی‌تر از مسلمانان بودند، ولی فرمانبرداری محض از پیامبر اکرم(ص) به عنوان رهبر بزرگ جامعه همراه با وحدت و یکپارچگی، مذاکره در آوردگاه حدیبیه را به نفع جامعه مسلمین تمام کرد و کفّار مجبور به پذیرش شرایط مسلمین شدند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی تصریح کرد: آنانی که از مذکره با آمریکا دَم می‌زنند باید بدانند که مذاکره در اوج اقتدار، وحدت کلمه، مشروط به متابعت محض از رهبر ولایی بصیر و نفوذ ناپذیر است که فتح الفتوح را برای جامعه اسلامی رقم می‌زند.
وی با اینکه رهبر معظم انقلاب هم بارها تاکید کرده‌اند که آمریکا قابل مذاکره نیست، افزود: اصحاب زر و زور و مزدوران اسکتبار در داخل کشور، وحدت کلمه ملت شریف ایران را نشانه گرفته‌اند و آرام نخواهند نشست.
حجت الاسلام اروجی در پایان سخنان خود به اقدام استکبار جهانی و حمایت خائنانه برخی کشورهای عربی از طرح موسوم به «معامله قرن» اشاره کرد و گفت: به فضل الهی این طرح هم با وحدت کلمه، تبعیت از ولی فقیه و حضور جبهه مقاومت با شکست مواجه خواهد شد.


گزارش تصویری↓


 

تاریخ آخرین بروز رسانی سایت :05 11 2023 .

اظلاعیه ها و لینک های مهم

 سازمان تبلیغات اسلامی