عنوان سال 1402

اوقات شرعی

به همت سازمان تبلیغات اسلامی و ستاد اجرای فرمان حضرت امام(ره)، ۳۷سری جهیزیه به نوعروسان نیازمند اصفهانی اهداء شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان، آیین اهدای ۳۷ سری جهیزیه به همت اداره کل تبلیغات اسلامی و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در مسجد امیرالمومنین(علیه‌السلام) رهنان با حضور مسئولان، روحانیون مستقر و جمعی از مردم برگزار شد.

در این آیین حجت‌الاسلام اروجی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان، مردانیان نماینده بنیاد احسان، آیت الله جوادی از شاگردان آیت الله حاج آقا رحیم ارباب، در خصوص اهداف طرح، حمایت‌های ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و اهمیت کار خیر به ایراد سخن پرداختند.

 

ازدواج حضرت علی(ع) و فاطمه(س) الگوی ازدواج در جامعه اسلامی است

آیت الله اسدالله جوادی ابوالشهیدین و از شاگردان حاج آقا رحیم ارباب در این مراسم، ضمن اشاره به آیه ۳۲ سوره نور « وَأَنْکِحُوا الْأَیَامَى مِنْکُمْ وَالصَّالِحِینَ مِنْ عِبَادِکُمْ وَإِمَائِکُمْ إِنْ یَکُونُوا فُقَرَاءَ یُغْنِهِمُ اللَّهُ مِنْ فَضْلِهِ وَاللَّهُ وَاسِعٌ عَلِیمٌ» گفت: خطاب این آیه به همه مردم است؛ یعنی همه باید در مسیر فراهم کردن ازدواج زن و مرد بدون همسر، تلاش کنند.

وی به مشکلات ازدواج جوانان از جمله مهریه و جهیزیه‌های سنگین اشاره کرد و با تاکید بر آموزه‌های دینی در این زمینه گفت: بسیاری از مشکلات را خودمان درست کرده‌ایم؛ باید ازدواج حضرت علی(علیه السلام) و حضرت فاطمه(سلام الله علیها) را به‌عنوان الگویی برای جوانان و خانواده‌ها، تبلیغ و ترویج کنیم.

آیت الله جوادی با بیان اینکه اصلاح جامعه باید از سرچشمه انجام شود، افزود: خون‌های زیادی پای اسلام ریخته شده است و نباید نسبت به منکرات و برخی کوتاهی‌ها در جامعه بی‌اعتنا باشیم.

 

ورود به عرصه فعالیت‌های اجتماعی یکی از رویکردهای جدید سازمان تبلیغات اسلامی است

حجت‌الاسلام اروجی نیز در سخنانی ضمن گرامیداشت یکم تیرماه سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی(روز تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی) و تسلیت هفتم تیرماه سالروز شهادت آیت الله دکتر بهشتی و یارانش، اظهار کرد: سازمان تبلیغات اسلامی به‌عنوان یک نهاد انقلابی و ولایی در عرصه ساماندهی امور تبلیغات دینی، وظیفه خود می‌داند که در کنار فعالیتهای فرهنگی و تبلیغی، در عرصه فرهنگی و اجتماعی هم نقش‌آفرینی کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی در شرایط کنونی علاوه بر جنگ فرهنگی و سیاسی، درگیر جنگ اقتصادی نیز هست، افزود: همه مبلّغین و کارکنان سازمان تبلیغات اسلامی که عضوی از پیکر جامعه هستند، خود را وظیفه‌مند می‌دانند که در عرصه فعالیتهای خیرخواهانه و اجتماعی تلاش کنند.

وی یکی از نمونه‌های حضور موثر مومنین در عرصه‌های اجتماعی را واقعه سیل اخیر کشور عنوان کرد و گفت: با توجه به رویکرد جدید سازمان تبلیغات اسلامی، یکی از فعالیتهای موثر، اعزام گروه‌های جهادی-تبلیغی به مناطق سیل زده بود و بحمدالله آثار خوبی برای جامعه به همراه داشت.

وی به طرح مسجد احسان و اهدای ۳۷ جهیزیه به زوجین نیازمند در استان اصفهان اشاره کرد و گفت: این طرح در راستای فعالیتهای فرهنگی و اجتماعی سازمان تبلیغات اسلامی و با کمک ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) در استان اصفهان اجرا شد و ۱۲ مورد از اقلام اساسی جهیزیه در اختیار زوجین قرار گرفت.

حجت‌الاسلام اروجی در پایان سخنان خود خاطر نشان کرد: امیدواریم تعاون، همکاری و فعالیتهای اجتماعی مبلغین در عرصه‌های مختلف فراگیر شود و گرفتاری‌های اقشار مختلف جامعه به حداقل ممکن برسد.

 

اجرای ۸ طرح توسط بنیاد احسان با اعتبار ۳۱۰ میلیارد ریال در استان اصفهان

مردانیان نماینده بنیاد احسان نیز با بیان اینکه این بنیاد با تمرکز بر مناطق کمتر توسعه یافته فعالیتهای اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی را در سطح کشور اجرا می‌کند، افزود: مشارکت در توانمندسازی اقتصادی، توسعه کارآفرینی و اشتغال‌زایی، کمک به آبادانی و توسعه مراکز آموزشی و فرهنگی و کمک به توسعه سطح سلامت و فضاهای بهداشتی و درمانی بخشی از این فعالیتها است.

وی ضمن اشاره به حضور موثر و نقش‌آفرین روحانیون در سیل اخیر کشور، گزارشی از فعالیتهای بنیاد احسان ارائه کرد و گفت: ۸ طرح با اعتباری بالغ بر ۳۱۰ میلیارد ریال در استان اصفهان در حال اجرا است.

نماینده بنیاد احسان اعطای ۳۲۹۰ فقره وام قرض الحسنه، راه اندازی پویش مردمی احسانه، طرح برکت خانواده، ارائه خدمات به بیماران صعب‌العلاج، درمان کودکان کم‌شنوا و ناشنوا، پویش مردمی مشق احسان و چرخ احسان را از جمله این طرح‌ها عنوان کرد.

گفتنی است ۳۷سری جهیزیه اهدایی شامل یخچال، جارو برقی، اجاق گاز، یک تخته فرش، ماشین لباسشویی و غیره است که با کمک بنیاد برکت و همت روحانیون مستقر در روستاها تهیه، و به زوج‌های نیازمند در مناطق کمتر برخودار استان اصفهان اختصاص یافته است.

گزارش تصویری:

خیرمقدم گویی حجت الاسلام اروجی





مردانیان، نماینده بنیاد برکت



حضور آیت الله شیخ اسدالله جوادی از شاگردان حاج آقا رحیم ارباب و پدر دو شهید



 








تاریخ آخرین بروز رسانی سایت :05 11 2023 .

اظلاعیه ها و لینک های مهم

 سازمان تبلیغات اسلامی