شرح خدمت مجوربرپایی خیمه عزاداری، ایستگاه صلواتی (در شرایط طبیعی و نبود بیماری کرونا)، ایستگاه نما و نوا، نصب داربست، نصب بنر و لمپوست

 

 متقاضیان به منظور دریافت مجوز می بایست مراحل ذیل را طی نمایند:

1ـ ارائه فرم درخواست، ممهور به مهر حقوقی (مساجد، حسینیه ها، کانون های فرهنگی تبلیغی دارای مجوز رسمی، هیئات های مذهبی دارای مجوز رسمی، پایگاه های بسیج محلات) برای دریافت فرم مذکور کلیک کنید

2ـ تکمیل و ارائه فرم تعهد برپائی مراسم و ایستگاه  برای دریافت فرم مذکور کلیک کنید

3ـ ارائه تصویر بنر یا لمپوست مراسم، فاقدهرگونه تصویر از افراد حقیقی و حقوقی به استثاء تمثال شهدا ـ حضرت امام خمینی ره و رهبر معظم انقلاب

 4-  www.my. Isfahan.ir مراجعه به سایت میز خدمات غیرحضوری شهرداری اصفهان به نشانی

بمنظور ثبت نام اولیه، ثبت درخواست و بارگزاری و ارسال مدارک مورد نیاز

5ـ پس از اتمام مراحل ثبت در سامانه شهرداری، درخواست به اداره تبلیغات اسلامی ارجاع و پس از بررسی و در صورت تأئید نهائی، به کارشناسان شهرداری ( روابط عمومی یا معاونت خدمات شهری) ارجاع خواهد شد و پس از تائید به شهرداری منطقه مورد نظر متقاضی، ارسال می شود.  

نکته قابل توجه اینکه حداکثر مدت زمان بررسی و صدور مجوز از زمان ثبت در سامانه به مدت دو روز کاری خواهد بود

 

شرح خدمت اعزام و استقرار مبلغین

 

عنوان خدمات

اعزام و استقرارمبلغین

آدرس وبگاه

www.sajam.ir

شناسه خدمت

 

نام دستگاه اجرایی

اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان

نام دستگاه مادر

سازمان تبلیغات اسلامی

قوانین و مقررات بالادستی

ضوابط و مقررات جذب وگزینش روحانیون واجد شرائط جهت اعزام و استقرار در روستا ها و مناطق مورد نیاز و محروم

مخاطبین

(افراد حقیقی)

 

 

هزینه خدمت

رایگان

کارشناس مربوط-شماره تماس

محمد آقاجانی

03133368082 داخلی 139و125

متوسط زمان ارائه خدمت

یکساله

مرحله ارائه خدمت

حضوری وغیر حضوری

 

 

 

شرايط و مدارك مورد نیاز :

نوع شرايط

عناوين شرايط

نحوه احراز

ملاحظات

شامل

متقاضیان

شرايط عمومي

1- داشتن تابعيت جمهوري اسلامي ايران

باارائه شناسنامه جمهوري‌اسلامي‌ايران و يا كارت ملي

 

ü

2- اعتقاد و التزام عملي به نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران و ولايت  فقيه

اصل بر التزام است مگر آن كه خلاف آن مستنداً ثابت شود.

 

ü

3- نداشتن سوء پيشينه كيفري مؤثر  و همچنين دارا بودن حسن شهرت و صلاحيت اخلاقي

با ارائه گواهي قانوني از مراجع ذیصلاح

مرکز مدیریت حوزه علمیه

ü

4- دارا بودن شرط حداقل سن (براي افراد متأهل 20 سال )

با ارائه شناسنامه

 

ü

5- نداشتن منع قانوني از نظر معافیت تحصیلی یا خدمت وظيفه عمومي

با ارائه مدرك يا گواهي معتبر

 همانند:

* پايان خدمت

* معافيت دائم          

* معافيت تحصيلي (طلاب)

* و یا هرگونه مدرک معتبر قانونی از مراجع ذیصلاح

--

تصوير اصل یا برابر با اصل شده آخرين مدرك يا گواهي تحصيلي و یا مدارک معادل حوزوی

مرکز مدیریت حوزه علمیه

 

 

 

مدارك  مورد نياز جهت تشكيل پرونده طرح استقرار

 

1

كپي تمام صفحات شناسنامه خود و همسر

 

2

كپي صفحه اول شناسنامه فرزندان

 

3

كپي پشت و رو از كارت ملي خود، همسر و فرزندان

 

4

كپي صفحه اول درفترچه بيمه و كارت مركز خدمات حوزه علميه

 

5

عكس معمم جديد (4  قطعه)

 

6

عكس از همسر (يك قطعه)

 

7

كپي كارت پايان خدمت يا معافيت

 

8

كپي سابقه جبهه، جانبازي ، خانواده شهيد بودن يا كارت بسيج

 

9

كپي مدرك حوزوي (حداقل سطح یک به بالا) و كلاسيك

 

10

تأئيديه اخلاقي از مركز مديريت حوزه علميه

 

11

 ارزيــــابـــــــي تحصيــــــــــلي

 

12

گواهـــــي اشتغال به تحصيل از حوزه علميه

 

13

فـــايل صــــوتــــي سخنــــــراني

 

14

تكميــــل فرم ويژه درخواست استقرار

 

15

شــركت در آزمــــــون كتبــــــي

 

16

شــركت در مصاحبه حضــــــــوري

 

17

شماره حساب و شماره شبا بانك سپه

 

18

ثبت نام در سامانه  www.sajam.ir  و دريافت كد موقت هفت رقمي

 

 

 

 

 

       

 

منــــــابـع و محــــدوده آزمــــون ورودي طــــرح استقــرار

 

1

 تفسير قرآن كريم: 400 نكتار از تفسير نور، محسن قرائتي ـ فصل اول تا چهارم

 

2

 ترجمه: آيات قرآن كريم و ادعيه معروفه

 

3

 اصول عقائد: آموزش عقائد آيت الله مصباح يزدي

 

4

 اخلاق: معراج السعاده، ملا احمد نراقي، مقام چهارم

 

5

 احكام: رساله عملي مراجع عظام

 

6

 مهارت هاي تبليغي: شيوه هاي جذاب سازي كلاس هاي معارف دين، حسن محمودي

 

7

 قانون اساسي: متن قانون اساسي كشور همراه با اصلاحات

 

8

 اطلاعات عمومي

 

         

 

 

مدارك مربوط به ثبت نام کننده که باید توسط کارشناس مربوطه در سامانه جامع اعزام مبلغ سجام بارگذاری گردد عبارتست از:

علاوه بر مدارک فوق الذکر، فرم مصاحبه و نتایج آزمونهای مورد نظرتوسط کارشناس اعزام و استقراردر سامانه بارگذاری می­شود.

جهت ثبت نام مراحل زير بايد انجام پذيرد:

1- متقاضی پس از آگاهي از ضوابط و مقررات طرح استقرار، به سامانه الكترونيكي جامع اعزام مبلغ سجام قسمت ثبت نام مراجعه نموده و فرمهاي لازم را تكميل و تصاوير و مدارك خواسته شده را بارگذاري مي­نمايد وکد رهگیری موقت دریافت می نماید. سپس تقاضاي خود را از طريق حضوری یا ادارات تابعه جهت طرح در کار گروه اعزام واستقراربه دبیرخانه اداره کل تبلیغات اسلامی اصفهان ارسال ‌نمايند.

2- در صورت تأييد مدارك توسط کارشناس مربوطه و تائید در کار گروه اعزام واستقرار، متقاضيان جهت مصاحبه حضوري و اخذ آزمونها دعوت مي‌گردند.

3- پس از تکميل مدارک، پرونده و موفقیت در مراحل جذب وگزینش و آزمون ومصاحبه متقاضي جهت اتخاذ تصميم لازم در ليست انتظار قرار مي­گيرد.

4- در صورت مجوز اعزام واستقرارو تأييد محل تبلیغی ،پرونده برای صدور حکم استقرار و معرفي و اعزام متقاضي اقدام خواهد گردید .

5- لازم به ذکر است جهت تشکیل پرونده برای اعزام مبلغین و مبلغات در مناسبتهای تبلیغی ، از طریق سامانه سمتا در دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم واحد اصفهان ثبت نام نموده و تشکیل پرونده نمایند. شماره تماس 32208001-031 واحد اعزام مبلغ دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان

*************************************************************************************

 

شرح خدمت پروانه تأسیس موسسه فرهنگی قرآن

 

عنوان خدمات

پروانة تأسیس  موسسه فرهنگی قرآن و عترت

آدرس وبگاه

www.telavat.cim

شناسه خدمت

 

نام دستگاه اجرایی

اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان

نام دستگاه مادر

سازمان تبلیغات اسلامی

قوانین و مقررات بالادستی

ضوابط و مقررات تاسیس موسسات ؛ کانونها و انجمنهای فرهنگی مصوبه شورای مشترک کمیسیونهای شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوبه ۸/۸/۱۳۷۵ و آیین نامه اجرایی آن مصوب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مورخ ۲۵/۱۱/۷۵

مخاطبین

(افراد حقیقی، حقوقی، شرکت ها و سازمانها)

 

 

هزینه خدمت

رایگان

کارشناس مربوط-شماره تماس

مهدی صفرزاده

03133368080 داخلی 134

متوسط زمان ارائه خدمت

3 ماه

مرحله ارائه خدمت

غیر حضوری

 

 

 

 

 

 

نوع شرايط

عناوين شرايط

نحوه احراز

ملاحظات

شامل

مؤسسان

و متقاضیان عضویت

مديرعامل

شرايط عمومي

1- داشتن تابعيت جمهوري اسلامي ايران

با ارائه شناسنامه جمهوري‌اسلامي‌ايران و يا كارت ملي

صدور مجوز براي اتباع كشورهاي خارجي و مهاجرين مقيم ايران مجاز نمي‌باشد.

ü

ü

2- اعتقاد و التزام عملي به نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران و ولايت  فقيه

اصل بر التزام است مگر آن كه خلاف آن مستنداً ثابت شود.

 

ü

ü

3- نداشتن سوء پيشينه كيفري مؤثر

با ارائه گواهي قانوني از مراجع ذیصلاح

تبصره: افراد شاخص حوزه قرآنی طبق شیوه­نامه الحاقی معاف از اخذ استعلام سوء پیشینه می باشند.

ü

ü

4- دارا بودن شرط حداقل سن (براي افراد متأهل 25 سال و براي افراد مجرد 27 سال)

با ارائه شناسنامه

براي موارد زير با نظر هيأت رسيدگي و ارائه اسناد معتبر، حداقل سن (23) سال در نظر گرفته خواهد شد:

1- حافظان بيش از پنج جزء قرآن

2- قاريان داراي رتبه اول تا سوم در مسابقات استاني، كشوري و بين‌المللي

3- فعالان قرآني و معلمان قرآن با بيش از چهار سال فعاليت يا تدريس مستمر و مؤثر

4- متقاضيان در مناطق كم برخوردار و شهرهاي كمتر از 10 هزار نفر جمعيت

ü

ü

5- نداشتن منع قانوني از نظر خدمت وظيفه عمومي براي آقايان؛

با ارائه مدرك يا گواهي معتبر

 همانند:

* پايان خدمت

* معافيت دائم          

* معافيت تحصيلي (طلاب و دانشجويان)

* و یا هرگونه مدرک معتبر قانونی از مراجع ذیصلاح

--

ü

6- محجور نبودن و عدم ورشكستگي به تقلب و تقصير و همچنين دارا بودن حسن شهرت و صلاحيت اخلاقي

با بررسي‌هاي محيطي

به تشخيص دبیرخانه هیأت رسیدگی

ü

ü

 

شرايط و مدارك تأسيس:

شرايط عمومي لازم براي مؤسسان، متقاضيان عضويت در مؤسسه و مديرعامل مؤسسه:

 

 

 

 مدارك مربوط به تقاضاي مجوز مؤسسه که باید توسط مؤسسان در سامانه بارگذاری گردد عبارتست از:

رديف

عنوان مدارك

ملاحظات

شامل

مؤسسان

و متقاضیان عضویت

مديرعامل

1

تصوير شناسنامه و كارت ملي

تصوير صفحات 1و2 و توضيحات شناسنامه و تصوير پشت و روي كارت ملي

ü

ü

2

فایل الکترونیکی عكس

يك قطعه عكس در اندازه 4×3

ü

ü

3

فرمهای تقاضانامه تأسیس مؤسسه و پرسش‌نامه اطلاعات فردي و تخصصي متقاضيان و مدارك مربوط به سوابق فعاليتهاي قرآني متناسب

فرمها و اطلاعات خواسته شده توسط متقاضيان تكميل شده و سوابق در سامانه بارگذاري مي­شوند.

ü

ü

4

مدارك نظام وظيفه (كارت پايان خدمت يا معافيت، معافيت تحصيلي و ... ) ویژه آقایان

----

--

ü

5

تصوير اصل یا برابر با اصل شده آخرين مدرك يا گواهي تحصيلي و یا مدارک معادل طبق این دستورالعمل

1- ارائه مدرك يا گواهي از مراجع زير قابل قبول است:

* دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشي مورد تأييد وزرات علوم (كه در پایگاه اطلاع­رسانی اين وزارتخانه عنوان شده‌اند)

* مدارک تخصصی حفظ، قرائت و تدریس مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی

* شوراي مديريت حوزه علميه قم (براي مدارک معادل حوزوي)

2- فقط مدرك رسمي يا گواهي صادره از مراجع فوق قابل بوده و موارد ديگر (مانند ريزنمرات، كارت دانشجويي و...) پذيرفته نخواهد شد.

ü

ü

6

تصویر اصل گواهی عدم سوء پیشینه مؤثر کیفری

دریافت شده از مراکز پلیس 10+ با اعتبار حداکثر 4 ماه تا زمان بارگزاری در سامانه

ü

ü

7

مدرك دال بر وجود مكان مناسب براي دفتر مؤسسه (اين مدرك پس از صدور موافقت اصولی لازم خواهد بود)

1- براي اماكن شخصي سند مالكيت يا اجاره‌نامه رسمي و براي اماكن دولتي يا عمومي، رضایت­نامه بالاترین مسئول مربوطه.

2- در اجاره‌نامه، مستأجر و در سند مالكيت، مالك بايد يكي از مؤسسان (اعضاء) يا مدير عامل باشد.

8

ارائه سه نام انتخابي به ترتيب اولويت براي مؤسسه

توسط مؤسسان در محل تعريف شده سامانه بهنگام تكميل مدارك اوليه درج مي‌گردد. نامهاي پيشنهادي بايد با ماهيت فعاليت مؤسسه همگوني داشته و در استان مربوطه تكراري يا مشابه نباشد.

9

اساسنامه پیشنهادی مؤسسه فرهنگي قرآن و عترت عليهم­السلام

توسط مؤسسان تكميل و در سامانه قرار داده می­شود.

10

صورت جلسه مجمع عمومي مؤسس

توسط مؤسسان تكميل و در سامانه قرار داده می­شود.

11

اولين صورت­جلسه هيأت مديره

توسط اعضاء هيأت مديره و مدير عامل تكميل و در سامانه قرار داده می­شود.

علاوه بر مدارک فوق الذکر، فرم مصاحبه و نتایج آزمونهای تخصصی مؤسسین و مدیر عامل توسط دبیرخانه در سامانه بارگذاری می­شود.

 

جهت صدور موافقت اصولی مؤسسه مراحل زير بايد انجام پذيرد:

1- مؤسسین پس از آگاهي از ضوابط و مقررات تأسیس مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت عليهم­السلام ، به سامانه الكترونيكي ثبت تقاضاي تأسيس/تغيير مؤسسه مراجعه نموده و فرمهاي لازم را تكميل و تصاوير و مدارك خواسته شده را بارگذاري مي­نمايند. سپس تقاضاي خود را از طريق اين سامانه به دبيرخانه هيأت رسيدگي ارسال نموده و كدرهگيري (شناسه) را دريافت مي‌نمايند.

2- در صورت تأييد مدارك توسط دبيرخانه هيأت رسيدگي، متقاضيان جهت مصاحبه حضوري و اخذ آزمونهاي تخصصي دعوت مي‌گردند.

3- پس از تکميل مدارک، پرونده متقاضي جهت بررسي در هيأت رسيدگي و اتخاذ تصميم لازم در ليست انتظار قرار مي­گيرد.

4- در صورت تأييد پرونده از سوي هيأت رسيدگي، دبيرخانه اين هيأت نسبت صدور موافقت اصولی و معرفي متقاضي به مرجع ثبت شرکتهای محل فعاليت مؤسسه، جهت ثبت مؤسسه اقدام مي­نمايد.

جهت صدور پروانه فعاليت موقت (يكساله) مؤسسه فرهنگي قرآن و عترت عليهم­السلام موارد زير بايد انجام گيرد:

1- پس از ثبت مؤسسه، متقاضي با ورود به سامانه الکترونیکی درخواست مجوز، اساسنامه و صورتجلسات ممهور به مهر مرجع ثبت شركتها صورتجلسه مجمع عمومی مؤسس و صورتجلسه هیأت مدیره- همچنین مدرک مربوط به اقامتگاه قانونی مؤسسه را به همراه آگهي تأسيس مؤسسه در روزنامه رسمي بارگذاري مي­نمايد.

2- دبيرخانه هيأت رسيدگي پس از بررسي و احراز صحت مدارك، پروانه فعاليت یک ساله مؤسسه را تكميل و آن را براي امضاء به صاحبان امضاء پروانه­ها- معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و بالاترين مقام قرآني سازمان تبليغات اسلامي ارسال مي­نمايد.

3- پروانه فعاليت موقت پس از امضاء، به مدير مسئول يا رئيس هيأت مديره مؤسسه تحويل داده مي­شود.

صدور پروانه فعاليت 5 ساله بشرح ذيل مي‌باشد:

1- فعاليت مؤسسه در طول يكسال دوره آزمايشي، توسط بازرسان دبیرخانه هیأت رسیدگی، ارزیابی و  به دبیرخانه گزارش مي‌گردد.

2- در صورت تأييد فعاليت مؤسسه از سوی دبیرخانه، صدور پروانه فعاليت 5 ساله مؤسسه در دستور کار قرار گرفته و پس از تنظیم آن، امضاهای ذیل پروانه فعالیت اخذ و به مدیر عامل یا رئیس هیأت مدیره مؤسسه تحویل می­گردد.

 

تغييرات در مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت عليهم­السلام

  • افزايش يا كاهش اعضاء مجمع عمومي، تغيير بازرس و هيأت مديره (انتخاب هيأت مديره و بازرس جديد)، تغيير مفاد اساسنامه، اصلاح و الحاق و حذف موادي از آن، کاهش و افزايش سرمايه، تغییر مرکز اصلی مؤسسه، انحلال مؤسسه، عزل دسته جمعی یا اکثریت اعضای هیأت مدیره و بازرسان، ایجاد شعبه یا تغییر آن در حوزه عملیات مؤسسه با مصوبه مجمع عمومي طبق اساسنامه مؤسسه.
  • تغيير مدير عامل و روزنامه کثیرالانتشار و تعيين صاحبان امضاء مجاز با مصوبه هيأت مديره طبق اساسنامه مؤسسه.
  • در صورت خروج برخی از اعضاء از موسسه که منجربه کاهش تعداد آنان از حد نصاب مقرر در این دستورالعمل شود، موسسه مکلف است حداکثر طی دو ماه نسبت به جایگزینی فرد یا افراد واجد شرایط به جای فرد یا افرادی که از موسسه خارج شده­اند اقدام نموده و صورتجلسه مجمع عمومی مؤسسه مبنی بر تصویب افراد جایگزین- و مدارک مورد نیاز (مطابق با مدارک متقاضی تأسیس موسسه که در این دستورالعمل درج شده) را به دبیرخانه هیأت رسیدگی ارسال نماید تا پس از تأیید، صورتجلسه موصوف جهت صدورآگهی تغییرات به اداره ثبت شرکت­ها معرفی گردد. در غیر اینصورت فعالیت موسسه تا زمان تحقق حدنصاب قانونی اعضاء موسسه به حالت تعلیق در خواهد آمد.
  • در صورت تغيير مندرجات پروانه فعاليت همانند: نوع مؤسسه، اعضاء مؤسسه، هیأت مدیره مؤسسه، ‌نام مؤسسه، نام مدیر عامل یا مدیرمسئول و نشاني مركز اصلي مؤسسه، لازم است كليه مدارك مورد نياز جهت تأييد و موافقت با صدور پروانه فعاليت جديد به دبیرخانه هیأت رسیدگی ارسال گردد.
  • انتقال يك مؤسسه از يك استان به يك استان ديگر مستلزم موافقت هیأت رسیدگی و مصوبه مجمع عمومي مؤسسه مي‌باشد. در اينصورت مدارك مجمع عمومي مؤسسه جهت صدور آگهي تغييرات ثبتي و درج آگهي مزبور در روزنامه رسمي، پس از تأييد هیأت رسیدگی جهت ثبت به مرجع ثبت شرکتهاي استان مبدأ ارسال می­گردد.

هیأت رسیدگی به امورمؤسسات

فرهنگی قرآن و عترت عليهم­السلام

سازمان دارالقرآن الکریم