عنوان سال 1402

اوقات شرعی

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان:

دین در ساختار حاکمیت اداری کشور در حاشیه است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان با انتقاد به مقوله بودجه بندی در نظام اداری کشور گفت: متأسفانه دین در ساختار حاکمیت اداری نظام اسلامی ما در حاشیه است.

به گزارش روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل، حجت‌الاسلام رحمت‌اله اروجی در آیین تکریم و معارفه رئیس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل گفت: آران و بیدگل شهر جدوجهد، کوشش و تلاش، ایثار و شهادت و شهر محبان اهل بیت (ع) است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان با اشاره به آیه ۳۹ سوره احزاب در خصوص جایگاه تبلیغ گفت: به فرموده رهبر معظم انقلاب علاوه بر اینکه جایگاه تبلیغ جایگاه رفیعی است، عرصه تبلیغ عرصه جنگ و میدان تبلیغ دین، میدان نبرد است آنجا که جنود ابلیس اسباب برتری دارد و این جنگ هم جنگ نابرابری است و در این راستا تحرکات تبلیغی در مقابل جنگ نرم و رسانه‌ای دشمن بسیار مهم است.

حجت‌الاسلام اروجی، حضرت امام راحل را مصداق بارز این آیه دانست و افزود: امام خمینی (ره) در مسیر ابلاغ پیام خداوند از هیچ‌کسی جز خداوند هراس نداشتند.

وی با گرامیداشت ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار، به مفاهیم آیه ۳۰ سوره انفال اشاره کرد و گفت: این آیات در زمان معاصر مصداق پیداکرده و امام راحل رسول حق شد و هدایت‌گری نظام جمهوری اسلامی را بر عهده گرفت و آنچه مسلم است که همه اتفاقات این آیه برای امام هم اتفاق افتاد. رژیم پهلوی تلاش کرد امام را حبس کند، بکُشد و تبعید کند ولی اراده خدا بر این شد که در این زمانه، کلمه حق اعتلا یابد و در اوج ناباوری، انقلاب اسلامی به پیروزی رسد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان در ادامه با اشاره به مأموریت‌های سازمان تبلیغات اسلامی گفت: سازمان تبلیغات اسلامی به‌عنوان نهادی انقلابی و ولایی است که به برکت خون شهدا تأسیس شد و در واقع مولود انقلاب است و در رأس آن حکم مسئولیت آن توسط ولی‌فقیه مستقیماً انشا می‌شود.

اروجی ادامه داد: رسالت سازمان تبلیغات اسلامی در حوزه ترویج فرهنگ دینی، رصد فرهنگی و کار ایجابی است نه سلبی، اگر بدعت و تحریف‌هایی هم در برخی مناطق وجود دارد یکی از دلایل آن ظرفیت دیانت بیشتر آن منطقه است، لذا باید کمک کنیم فعالیت‌های دینی را در تراز فرهنگ صحیح اسلامی کثرت ببخشیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان ضمن انتقاد به مقوله بودجه‌بندی در نظام اداری کشور گفت: متأسفانه دین در ساختار حاکمیت اداری نظام اسلامی ما در حاشیه است و سازمان تبلیغات اسلامی با وجود رسالت دینی خود از منظر ساختاری و بودجه‌ای قابل‌مقایسه با بسیاری از دستگاه‌های دیگر حتی دستگاه‌های فرهنگی نیست.

وی در بخش دیگری از سخنانش بر لزوم تشکیل اتاق وضعیت فرهنگ دینی اشاره کرد و گفت: انتظار می‌رود رئیس جدید اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل با استفاده از فکر جمعی نخبگان به‌ویژه دلسوزان متدین، این اتاق فکر را تشکیل و رصد بهنگام فرهنگی داشته باشند.

 

این مسئول در ادامه به حدیثی از پیامبر در خصوص توجه به جوانان اشاره کرد و گفت: توجه ویژه به جوانان از دیگر مواردی است که باید در برنامه‌ریزی فرهنگی موردتوجه قرار گیرد و همه امور فرهنگی را باید با سعه‌صدر و همنوایی با قشر جوان پیش برد.

حجت‌الاسلام اروجی افزود: جامعه بانوان از دیگر اقشاری است که باید موردتوجه بیشتری قرار گیرد و در اهداف دین و دیانت از ظرفیت این قشر استفاده بهتری شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان در پایان، فعالیت‌های فرهنگی مذهبی اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل طی چند سال گذشته را ستود و گفت: این اداره به واسطه تلاش همکاران در سال‌های اخیر، همواره در تراز اول تا سوم ارزیابی واحدهای اداره کل قرار داشته و دارد.

تاریخ آخرین بروز رسانی سایت :05 11 2023 .

اظلاعیه ها و لینک های مهم

 سازمان تبلیغات اسلامی