عنوان سال 1402

اوقات شرعی

امام جممعه اصفهان گفت: باور داریم که توجه به قرآن می‌تواند جامعه را از آسیب‌های مختلف اجتماعی بازداشته و به سلامت روحی و روانی و معنوی اجتماع کمک کند.

توجه به قرآن بازدارنده جامعه از آسیب‌‌های اجتماعی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد امام جمعه اصفهان در مراسم تجلیل از فعالان قرآنی افزود: قرآن کتاب زندگی و الهام‌بخش فرهنگ و تمدن بشریت است و دستورات قرآن باید در عمل مورد استفاده قرار گیرد.

وی افزود: انسان باید در قرآن تفکر و تدبر کند چرا که اهل تفکر با شنیدن یک آیه هم هدایت می‌شوند و به راه سعادت نایل می‌آیند؛ فرهنگ قرآن باید در زندگی مردم ترویج پیدا کند و مقدمه عمل به قرآن قرائت و تفسیر آن است.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد خاطرنشان کرد: باور داریم که توجه به قرآن می‌تواند جامعه را از آسیب‌های مختلف اجتماعی بازداشته و به سلامت روحی و روانی و معنوی اجتماع کمک کند.

امام جمعه اصفهان با اشاره به هدایت‌گری قرآن در جامعه، افزود: طبق آیات سوره بقره خداوند هدایت را برای متقین بیان کرده و برای ظالمان خسران و خسارت مورد تاکید است، در اول سوره بقره صراحتا بیان شده که ما این کتاب را فرستادیم برای هدایت متقین و منظور از متقین کسانی هستند که زمینه تقوا را از دست نداده باشند.

حجت الاسلام مهدی فوقی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان نیز در این مراسم، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که باید مدنظر داشته باشیم، تأسی به سیره پیامبر مکرم اسلام(ص) در ترویج معارف الهی است.

وی افزود: قرآن نقش بسیار مؤثری در ترویج این معارف و جذب مخاطب دارد که نمود آن را در سیره پیامبر(ص) شاهد هستیم، فعالیت های قرآنی در جامعه آرام بخش است و لازم است برنامه‌های قرآنی را در همه ایام سال داشته باشیم.

فوقی با بیان اینکه یکی از برنامه‌هایی که دنبال می‌کنیم پیوند بین هیات مذهبی و فعالیت‌های قرآنی است، گفت: قرار است فعالیت‌های قرآنی بیش از پیش و پر رنگ‌تر در کنار فضاهای  فرهنگی و مذهبی برگزار شود.

تاریخ آخرین بروز رسانی سایت :05 11 2023 .

اظلاعیه ها و لینک های مهم

 سازمان تبلیغات اسلامی