مطالب

 

خدمات سازمان تبلیغات اسلامی و شناسه خدمات

 

1-اعزام مبلغين مذهبي و اساتيد فرهنگي - ديني  (17041693000) - سایت shabaketabligh.ir

فعالیت زیر شاخه شناسه خدمت نحوه ارائه خدمت سامانه ملی خدمات دولت سوالات متداول بیانیه توافق سطح خدمات
1-اعزام و توزيع مبلغين و مبلغات در مناسبتهاي ديني و انقلابي 17041693100   لینک لینک  
2- اعزام امام جماعت به كانون هاي جمعيتي (مساجد،هيئات،كاخانجات،مدارس،ادارات و...) 17041693101   لینک  لینک  
3- اعزام اساتيد گفتمان ديني 17041693102      لینک  
4- اعزام مبلغ به اردوگاه ها و پايگاه هاي اوقات فراغت 17041693103      لینک  

2- استقرار روحانی در مناطق مورد نیاز و محروم (17041694000) - سایت shabaketabligh.ir

 

فعالیت زیر شاخه شناسه خدمت نحوه ارائه خدمت سامانه ملی خدمات دولت سوالات متداول بیانیه توافق سطح خدمات
1-     استقرار روحاني در مناطق روستايي 17041694100   لینک  لینک  
2-     استقرار روحاني در سكونتگاه هاي غيررسمي 17041694101      لینک  

 3-ارائه مجوز ایجاد و فعالیت تشکل های دینی و قرانی (17061695000)-سایت telavat.ir

 

فعالیت زیر شاخه شناسه خدمت نحوه ارائه خدمت سامانه ملی خدمات دولت سوالات متداول بیانیه توافق سطح خدمات
1- صدور مجوز فعالیت اتحادیه های قرآنی استانی و کشوری 17061695100   لینک    
2- صدور مجوز ایجاد مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت 17061695101   لینک    
3- صدور مجوز ایجاد خانه های قرآن و عترت 17061695102   لینک    
4- صدور مجوز ایجاد کانون مداحان و شعرای آیینی 17061695103   لینک    
5- صدور مجوز ایجاد کانون های فرهنگی تبلیغی 17061695104   لینک    
6- صدور مجوز ایجاد انجمن های اسلامی 17061695105   لینک    
7- صدور مجوز فعالیت مجمع کانونهای فرهنگی تبلیغی 17061695106   لینک    
 8- صدور مجوز ایجاد اتحادیه انجمنهای اسلامی  17061695107   لینک    
9- صدور مجوز  فعالیت جمعیت بانوان فرهیخته 17061695108        
10- صدور مجوز ایجاد هیئت مذهبی 17061695109   لینک    
11- صدور مجوز فعالیت شورای هیئات مذهبی 17061695110        
12- صدور مجوز ایجاد مرکز آموزش مداحی 17061695111   لینک    

4- صدور مدرک حفظ به حفاظ قرآن کریم (17061696000) -سایت telavat.ir

 

5- پشتیبانی و حمایت از مداحان و ستایشگران اهل بیت علیهم السلام (17042007000) -https://deabel.com/

 

فعالیت زیر شاخه شناسه خدمت نحوه ارائه خدمت سامانه ملی خدمات دولت سوالات متداول بیانیه توافق سطح خدمات
1-     بیمه مداحان و ستایشگران اهل بیت علیهم السلام 17042007100   لینک    
2-     صدور كارت شناسايي مداحان و ستايشگران اهل بیت (ع) 17042007101   لینک    

 

6- تربیت کادر متخصص آموزش قرآن کریم (17042008000) سایت telavat.ir

 

فعالیت زیر شاخه شناسه خدمت نحوه ارائه خدمت سامانه ملی خدمات دولت سوالات متداول بیانیه توافق سطح خدمات
1-     تربیت معلمان قرآن کریم 17042008100   لینک    
2-     تربیت مدرسان قرآن کریم 17042008101   لینک    
3-     تربیت داور مسابقات قرآن 17042008102   لینک    
4-     تربیت مربیان آشنایی و اُنس کودکان با قرآن 17042008103   لینک    
5-     تربیت استادان قرآن کریم 17042008104   لینک    

 

7- توانمندسازی شبکه تبلیغی و اقشار تأثیرگذار فرهنگی دینی (18052009000) https://mobasheran.org/

فعالیت زیر شاخه شناسه خدمت نحوه ارائه خدمت سامانه ملی خدمات دولت سوالات متداول بیانیه توافق سطح خدمات
1-     آموزش اخلاق و احکام کسب و کار ویژه اصناف 18052009100   لینک    
2-     آموزش تخصصی اساتید و معلمان حوزه دین 18052009101   لینک    
3-     آموزش تخصصی مسئولین تشکلهای دینی، روسای هیئات مذهبی، انجمنهای اسلامی و کانونهای فرهنگی 18052009102   لینک    
4-     آموزش تخصصی روحانیون مستقر و هجرت 18052009103   لینک    
5-     آموزش فرهنگی اجتماعی کارکنان دولت 18052009104   لینک    
6-       آموزش تخصصی مبلغات و بانوان فرهیخته 18052009105   لینک    
7-     آموزش تخصصی مبلغین و ائمه جماعات 18052009106   لینک    
8-     آموزش تخصصی مداحان و ستایشگران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) 18052009107   لینک    
9-      آموزش تخصصی مربیان مهدهای کودک و مراکز پیش دبستانی 18052009108   لینک    

 

8-توسعه وتجهیز کتابخانه های حوزه دین و شبستان (17052010000)

 

9-تولید و انتشار اخبار فرهنگي ديني (17062011000)

 

10-حمایت از تألیف وانتشار کتب ونشریات فرهنگی-دینی (17042012000)

فعالیت زیر شاخه شناسه خدمت نحوه ارائه خدمت سامانه ملی خدمات دولت سوالات متداول بیانیه توافق سطح خدمات
1-     حمایت از انتشار کتب ونشریات فرهنگی -دینی 17042012100   لینک    
2-     حمایت از تالیف کتب ونشریات فرهنگی- دینی 17042012101   لینک    

11- حمایت از تشکل های دینی و مردمی (17042013000)

فعالیت زیر شاخه شناسه خدمت نحوه ارائه خدمت سامانه ملی خدمات دولت سوالات متداول بیانیه توافق سطح خدمات
 1-     حمایت از اتحادیه های مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت  17042013100   لینک    
2-     حمایت از مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت 17042013101   لینک    
3-     حمایت از خانه های قرآن شهری و روستایی 17042013102   لینک    
4-     حمایت از هیئات مذهبی 17042013103   لینک    
5-     حمایت از شورای هیئات مذهبی 17042013104   لینک    
6-      حمایت از کانون مداحان و شعرای آیینی 17042013105   لینک    
7-     حمایت از کانونهای فرهنگی تبلیغی 17042013106   لینک    
8-     حمایت از انجمنهای اسلامی 17042013107   لینک    
9-     حمایت از مجمع کانونهای فرهنگی تبلیغی 17042013108   لینک    
10- حمایت از اتحادیه انجمنهای اسلامی 17042013109   لینک    

 

12-حمایت و انجام پژوهش‌های فرهنگی ـ دینی (17052014000)

فعالیت زیر شاخه شناسه خدمت نحوه ارائه خدمت سامانه ملی خدمات دولت سوالات متداول بیانیه توافق سطح خدمات
 1-     پیمایش‌ ملی وضع موجود فرهنگی اجتماعی دین  17052014100   لینک    
 2-     انجام پژوهش‌های کاربردی حوزه‌ی فرهنگی ـ دینی  17052014101   لینک    
3-     ارائه گزارشهای پژوهشی دادههای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و دینی 17052014102   لینک    
4-     حمایت از پایان‌نامه‌های فرهنگی ـ دینی 17052014103   لینک    
5-     ارائه گزارش رصد فرهنگ اسلامی کالاهای فرهنگی 17052014104   لینک    

 

 13-حمایت و برگزاری مراسم وجشنواره های فرهنگی -دینی (17042015000)

 

فعالیت زیر شاخه شناسه خدمت نحوه ارائه خدمت سامانه ملی خدمات دولت سوالات متداول بیانیه توافق سطح خدمات
1-     حمایت و برگزاری مسابقات و محافل قرآنی 17042015100   لینک    
2-     حمایت و برگزاری مراسم و مناسبتهای دینی و انقلابی 17042015101   لینک    
3-     برگزاری جشنواره کتاب دین وپژوهشهای برتر 17042015102   لینک    
4-     حمایت و برگزاری جشنواره ها ویاد واره های فرهنگی-دینی 17042015103   لینک    

14- صدور كد تبليغي مبلغين و مبلغات (17042016000) سایت shabaketabligh.ir

15-نظارت بر نشر قرآن کریم (17062017000) سایت telavat.ir

فعالیت زیر شاخه شناسه خدمت نحوه ارائه خدمت سامانه ملی خدمات دولت سوالات متداول بیانیه توافق سطح خدمات
1-     تصحیح و ارائه مجوز نشر قرآن کریم 17062017100   لینک  لینک  
2-     نظارت و جلوگیری از نشرقرآن های فاقد مجوز 17062017101   لینک  لینک  

 

16-آموزش و تربیت دانش آموزان علوم و معارف اسلامی صدرای ولایت (18022018000)

17-آموزش های عمومی و تخصصی قرآن کریم (18052019000) سایت telavat.ir

فعالیت زیر شاخه شناسه خدمت نحوه ارائه خدمت سامانه ملی خدمات دولت سوالات متداول بیانیه توافق سطح خدمات
1-     آموزش‎ های عمومی و تخصصی قرائت قرآن کریم 18052019100   لینک لینک  
2-     آموزش‎ های عمومی و تخصصی حفظ قرآن کریم 18052019101   لینک   لینک  
3-     آموزش‎ های عمومی و تخصصی ترجمه و مفاهیم قرآن کریم 18052019102   لینک   لینک  
4-     آموزش‎ های تخصصی تفسیر قرآن کریم 18052019103   لینک   لینک  

 

18-ارائه خدمات اردویی به جوانان و اقشار تأثیرگذار فرهنگی دینی (17042020000)

 

 

 

برای مشاهده سامانه تدارکات الکترونیکی دولت بر روی تصویر کلیک کنید 

 آگهی مناقصه

فراخوان عمومی یک مرحله ای انجام امور خدماتی تدارکاتی و پشتیبانی

  • اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان در نظر دارد مناقصه عمومی انجام امور خدماتی ، تدارکاتی و پشتیبانی به شماره 2000003686000001 را از طریق سامانه تدارکات الکترونیکی دولت به آدرس www.setadiran.ir برگزار نماید . لذا متقاضیان واجد شرایط می توانند جهت آگاهی از شرایط و دریافت اسناد مناقصه حداکثر تا روز یکشنبه ساعت 14:30 مورخ 1400/02/19 به نشانی فوق مراجعه نمایند لازم به ذکر است کلیه مراحل برگزاری مناقصه از دریافت اسناد مناقصه تا ارائه پیشنهاد مناقصه گران و بازگشائی پاکت ها از طریق درگاه سامانه تدارکات الکترونیکی دولت انجام خواهد شد.

روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان

 

 اگهی مناقصه

فراخوان مناقصه عمومی یک مرحله ای انجام امور خدماتی تدارکاتی و پشتیبانی

اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان در نظر دارد مناقصه عمومی انجام امور خدماتی تدارکاتی و پشتیبانی به شماره 2001003686000001 را از طریق سامانه تدارکات الکترونیکی دولت به آدرس www.setadiran.ir برگزار نماید . لذا متقاضیان واجد شرایط می توانند جهت آگاهی از شرایط و دریافت اسناد مناقصه حداکثر تا روز یکشنبه ساعت 14/30 مورخ 1401/02/18 به نشانی فوق مراجعه نمایند. لازم به ذکر است کلیه مراحل برگزاری مناقصه از دریافت اسناد مناقصه تا ارائه پیشنهاد مناقصه گران و بازگشایی پاکت ها از طریق درگاه سامانه تدارکات الکترونیکی دولت انجام خواهد شد .

روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان

 

 

 

مصوبه شماره 37995/ت28617هـ تاريخ 25/12/1382 هيئت وزيران موضوع ارتقاي سلامت اداري

هيأت وزيران در جلسه مورخ 20/12/1382 بنا به پيشنهاد شماره 88/16/ك مورخ 16/2/1382 نهاد رياست جمهوري و به استناد اصل يكصدو سي و هشتم قانون اساسي جمهوري اسلامي “برنامه ارتقاء سلامت نظام اداري  و مقابله با فساد” را به شرح زير تصويب نمود:

“برنامه ارتقاء سلامت نظام ادراي و مقابله با فساد”

1- ارتقاء سلامت نظام اداري از طرق زير  تحقق مي‌يابد:

الف- شفاف‌سازي انجام امور و فعاليتها و افزايش پاسخگويي؛

ب- افزايش رضايتمندي خدمت‌گيرندگان و احقاق حقوق و احترام به ارباب‌رجوع؛

ج- برقراري نظام شايسته‌سالاري در انتخابها و انتصابها؛

د- بهبود فرهنگ عمومي و تقويت نظارت مردمي؛

هـ- بهبود فرهنگ‌ سازماني و تقويت ارزشهاي ديني و اخلاقي در رفتار سازماني و شغلي كاركنان؛

و- تقويت مشاركت و فعاليت بخشهاي غيردولتي با رفع موانع انحصاري در فعاليت‌هاي اقتصادي، اجرايي و توسعه‌اي كشور؛

ز- تدوين نظام حقوقي مؤثر براي پيشگيري و مبارزه با فساد و افزايش سلامت در اتخاذ تصميمات، اقدامات و فعاليت‌هاي سازمانهاي دولتي و عمومي .

2-  به منظور پيشگيري از بروز فساد در كليه دستگاه‌ها ، سازمانهاي دولتي و عمومي و مؤسسات و سازمانهاي وابسته به آنها و ارتقاء سلامت در نظام اداري و اجرايي كشور، كليه دستگاه‌هاي مشمول اين برنامه موظفند لوايح مورد نظر ذيل را براي تسري، اصلاح يا اطلاق قوانين انجام و ظرف يكسال پس از ابلاغ اين برنامه به هيأت وزيران ارايه نمايند:

الف- قانون تجارت در جهت اصلاح وظيفه نظارتي مجامع عمومي شركتها و هيأت مديره‌ها (وزارت بازرگاني)

ب- قانون محاسبات عمومي كشور در جهت اصلاح تعريف شركتهاي دولتي و دايره شمول آنها و نحوه انجام معاملات (وزارت امور اقتصادي و دارايي)

ج- قانون مالياتهاي مستقيم در جهت الزام كليه اشخاص به ارايه صورت درآمد و هزينه و ايجاد ضمانت اجرايي قوي براي اظهار صحيح مؤديان و افزايش ريسك اظهار ناصحيح مؤديان ( وزارت امور اقتصادي و دارايي)

د- قوانين مربوط به بازار سرمايه از جمله قانون تأسيس سازمان بورس اوراق بهادار در جهت ممنوعيت استفاده از اطلاعات قبل از انتشار عمومي آن و ممنوعيت معاملات كارگزاران و كارمندان بورس (وزارت امور اقتصادي و دارايي).

هـ- قانون راجع به منع مداخله وزراء و نمايندگان مجلسين و كارمندان در معاملات دولتي و كشوري – مصوب 1337- در جهت رفع ابهام و كاهش اشخاص مشمول و تصريح موارد استثناي آن ( وزارت امور اقتصادي و دارايي).

و- قانون تشديد مجازات ارتشاء، اختلاس و كلاهبرداري – مصوب 1367- در جهت افزايش ريسك و ظرفيتهاي قانوني  مقابله با مرتكبان فساد ( وزارت دادگستري).

ز- لايحه تشديد مجازات سوء استفاده‌‌كنندگان از اطلاعات منشتر نشده و نيز افشاي غيرقانونی اطلاعات اشخاص نزد دستگاه‌هاي مختلف ( وزارت اطلاعات با همكاري وزارت دادگستري).

ح- لايحه حمايت از مخبران و شهود (وزارت اطلاعات ).

ط- لايحه ضد انحصار و رانت‌خواري ( وزارت امور اقتصادي و دارايي).

ي- لايحه شايسته‌سالاري و همچنين انتخاب و انتصاب مديران با تأكيد بر تعيين صلاحيت تخصصي مديران و كارمندان واحدهاي بازرسي، نظارتي و امور مالي و دستگاه‌هاي مشمول اين برنامه و مكانيزمهاي ارزيابي آنها ( سازمان مديريت و برنامه‌ريزي كشور).

ك- لايحه نحوه پاسخگويي به مردم و تأمين و توليد اطلاعات مورد نياز دستگاه‌ها و واحدهاي نظارتي و بازرسي ( سازمان مديريت و برنامه‌ريزي كشور با همكاري وزارت اطلاعات).

ل- لايحه ممنوعيت ارايه گزارش ناقص يا غيرواقعي به دستگاه‌ها و واحدهاي نظارتي و بازرسي و مديران عالي نظام ( سازمان مديريت و برنامه‌ريزي كشور با همكاري وزارتخانه‌هاي اطلاعات و امور اقتصادي و دارايي).

م- لايحه معاضدت قضايي در زمينه تبادل اطلاعات مالياتي و گمركي با حداقل 30 كشور داراي بالاترين روابط تجاري با كشور ( وزارت امور اقتصادي و دارايي با همكاري وزارتخانه‌هاي امور خارجه و دادگستري)

ن- لايحه هدفمند كردن يارانه‌ها با تأكيد برشفاف‌سازي آنها ( سازمان مديريت و برنامه‌ريزي كشور).

س- لايحه خصوصي‌سازي در جهت تقويت مشاركت و فعاليت‌ بخشهاي غيردولتي و افزايش رقابت در فعاليت‌هاي اقتصادي كشور ( وزارت امور اقتصادي و دارايي).

ع- لايحه ضد فساد ( ستاد ارتقاء سلامت نظام اداري و مقابله با فساد با همكاري سازمان مديريت و برنامه‌ريزي كشور و دستگاه‌هاي عضو ستاد).

ف- لايحه اصلاح قانون استخدام كشوري با رويكرد تأثير سلامت اداري و ميزان رضايت ارباب‌رجوع بر وضعيت استخدامي و حقوق و مزاياي كاركنان و مديران.

3- كليه دستگاه‌ها و سازمانهاي دولتي و عمومي و مؤسسات و سازمانهاي وابسته به آنها موظفند براساس برنامه‌هايي كه سازمان مديريت و برنامه‌ريزي كشور پيرامون موارد ذيل تنظيم و پس از تصويب در شورايعالي اداري ابلاغ مي‌نمايد اقدامات لازم را براي اجراي آنها به عمل آورند:

الف- كوچك‌سازي و كاهش تصدي‌گري دستگاه‌ها و رفع و حذف تمركزهاي غيرضروري و به طور همزمان گسترش حيطه نظارت و اعمال حاكميت دولت.

ب- ساده‌سازي و رفع پيچيدگي‌هاي غيرضرور در ساختارها، فرآيندها ، مناسبات و بوروكراسي حاكم بر دستگاه‌ها و كاهش رابطه رو در رو بين كاركنان و خدمت‌گيرندگان با تأكيد بر تسريع در انجام امور.

ج- شفاف‌سازي حيطه وظايف، اختيارات و نحوه انجام امورو فعاليت واحدها و دستگاه‌هاي اجرايي با تأكيد بر توسعه آگاهيهاي همگاني در خصوص حقوق، وظايف و تكاليف مربوط به كاركنان واحدها و دستگاه‌ها.

د- بهبود نظام‌هاي جذب و به كارگيري كاركنان با تأكيد بر ورود و حضور شايسته‌ترين افراد و ايجاد نظام‌هاي تشويقي براي كاركنان شايسته و داراي سلامت در نظام اداري جهت تداوم خدمت كاركنان و بسترسازي آموزشي و فرهنگي لازم براي افزايش سطح اخلاق و وجدان كاري كاركنان دستگاه‌ها.

هـ- ارتقاء سطح برخورداريهاي كاركنان و بهبود كيفيت زندگي آنان به ويژه منطقي‌نمودن سطح حقوق و مزاياي كاركنان متناسب با تخصص، اهميت، نقش و كيفيت عمل آنان.

و- بهبود و افزايش پاسخگويي در قبال تصميمات و اقدامالت مربوط و افزايش آگاهي عمومي نسبت به عملكرد دستگاهها و ايجاد فرصت طرح انتقادات و ارزيابيهاي مردم از آنها با همكاري رسانه‌هاي جمعي از جمله سازمان صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران.

ز- تعيين شاخص‌هاي استاندارد فعاليت، شاخص‌هاي سلامتي و رتبه‌بندي دستگاه‌ها جهت سنجش ميزان سلامتي آنها.

4-  وزارتخانه‌های كشور و فرهنگ و ارشاد اسلامي موظفند بررسي‌ها، تسهيلات، اقدامات ، همكاريها و هماهنگي‌هاي لازم را در خصوص توانمند‌سازي و حمايت از سازمانهاي غيردولتي و مطبوعات در زمينه پيشگيري و مبارزه با فساد را با رعايت مصالح نظام و در چارچوب  قوانين و مقررات مربوط معمول دارند.

5- مسئوليت پيشگيري از فساد و سالم‌سازي در هر يك از دستگاه‌هاي مشمول اين برنامه با وزير يا بالاترين مقام اجرايي دستگاه مي‌باشد كه با رعايت قوانين و مقررات مربوط آن را انجام مي‌دهد.

6- به منظور ارتقاء سلامت نظام اداري در دستگاه‌هاي اجرايي و پيگيري و اجراي اين تصويب‌نامه، كميته‌اي به رياست وزير يا بالاترين مقام مسئول دستگاه و معاونان ذي‌ربط تشكيل مي‌گردد. يكي از معاونان دستگاه از طرف بالاترين مقام مسئول دستگاه به عنوان دبير كميته انتخاب شده و به عنوان رابط دستگاه مربوط در جلساتي كه هر ماه يك بار از طرف “ستاد ارتقاء سلامت نظام اداري و مقابله با فساد” تشكيل مي‌گردد شركت خواهد نمود.

تبصره- كليه دستگاه‌ها موظفند در چارچوب آيين‌نامه ” هماهنگي و ارتقاء واحدها و دستگاه‌هاي نظارتي” ابلاغي به شماره 41575 مورخ 2/9/1381 ستاد ارتقاء سلامت نظام اداري و مقابله با فساد، اقدام نمايند.

7-  دستگاه‌هاي مشمول برنامه موظفند در چارچوب قوانين و مقررات مربوط كليه معاملات خود را در چارچوب آيين‌نامه شفاف‌سازي اطلاعات كه از سوي “ستاد ارتقاء سلامت نظام اداري و مقابله با فساد” تصويب و ابلاغ مي‌گردد، انجام دهند ‌.

8- كليه دستگاه‌هاي مشمول برنامه موظفند براساس شاخص‌هاي سلامتي و رتبه‌بنديهايي كه از سوي سازمان مديريت و برنامه‌ريزي كشور تنظيم و ابلاغ مي‌شود، وضعيت دستگاه را از نظر شيوع، كاهش و يا زمينه‌هاي بروز فساد از طريق نظرسنجي از مردم  و شكايات مردم به دفاتر بازرسي ارزيابي و گزارش لازم را در خصوص وضعيت موجود به صورت ادواري به “ستاد ارتقاء سلامت نظام اداري و مقابله با فساد” ارايه نمايند.

9- ستاد ارتقاء سلامت نظام اداري و مقابله با فساد حداقل داراي دو كميته پيشگيري و مقابله با فساد خواهد بود.

تبصره 1- هريك از كميته‌ها با حضور معاونان دستگاه‌هاي ذي‌ربط تشكيل خواهد شد.

تبصره 2- كميته مقابله با فساد با حضور معاون وزارت اطلاعات، دبير ستاد مركزي مبارزه با قاچاق، رييس بازرسي ويژه دفتر رييس جمهور، معاون سازمان مديريت و برنامه‌ريزي كشور و با مسئوليت دبير ستاد تشكيل خواهد شد.

10- به منظور مقابله با فساد در نظام اداري ، ستاد ارتقاء سلامت نظام اداري و مقابله با فساد، لايحه

“ارتقاء سلامت نظام اداري و مقابله با فساد” را تدوين و به هيأت دولت ارايه خواهد نمود.

11- پي‌گيري و نظارت بر حسن اجراي اين برنامه به عهده ستاد ارتقاء سلامت نظام اداري و مقابله با فساد مي‌باشد.

12- مسئوليت برنامه‌ريزي، ايجاد و هماهنگي بين دستگاه‌ها براي همكاري با مجامع بين‌المللي در زمينه برگزاري اجلاس بر عهده ستاد ارتقاء سلامت نظام اداري و مقابله با فساد خواهد بود.

محمدرضا عارف – معاون اول رييس‌جمهور

 

ئین‌نامه پیشگیری و مقابله نظام‌مند و پایدار با مفاسد اقتصادی در قوه‌مجریه (تصویبنامه شماره ۱۹۲۰۸۷/ت۵۰۳۲۸هـ مورخ ۲۸/۱۲/۱۳۹۲ هیأت وزیران)

نهاد ریاست جمهوری – وزارت کشور – وزارت اطلاعات

وزارت امور اقتصادی و دارایی – وزارت دادگستری

وزارت نفت – وزارت صنعت، معدن و تجارت – وزارت راه و شهرسازی

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات – بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران

معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور

معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور

هیأت وزیران در جلسه ۲۱/۱۲/۱۳۹۲ به پیشنهاد مشترک معاونت‌های برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی و توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس‌جمهور و وزارتخانه‌های اطلاعات، دادگستری و امور اقتصادی و دارایی و به استناد ماده (۳۳) قانون ارتقای سلامت نظام اداری و مقابله با فساد -مصوب ۱۳۹۰- و اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، آئین‌نامه پیشگیری و مقابله نظام‌مند و پایدار با مفاسد اقتصادی در قوه‌مجریه را به شرح زیر تصویب کرد:

آئین‌نامه پیشگیری و مقابله نظام‌مند و پایدار با مفاسد اقتصادی در قوه‌مجریه

ماده ۱- در این آئین‌نامه اصطلاحات زیر در معانی مشروح مربوط به کار می‌روند:

الف- کمیته پیگیری: کمیته‌ای که به منظور سیاستگذاری و ساماندهی، هدایت و نظارت و تقویت فرآیند پیشگیری و مقابله با مفاسد اقتصادی در قوه‌مجریه با ترکیب زیر تشکیل می‌گردد:

۱- معاون اول رئیس جمهور (رئیس کمیته).

۲- وزیر اطلاعات.

۳-‌ وزیر کشور.

۴- وزیر امور اقتصادی و دارایی.

۵- وزیر دادگستری.

۶- وزیر نفت.

۷- وزیر صنعت، معدن و تجارت.

۸ – وزیر راه و شهرسازی.

۹- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات.

۱۰- معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور.

۱۱- معاون امور مجلس رئیس جمهور.

۱۲- معاون اجرایی رئیس جمهور.

۱۳- رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران.

۱۴- معاون اقتصاد و فناوری دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی.

۱۵- دبیر ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی.

تبصره ۱- دبیر کمیته پیگیری توسط رئیس آن تعیین می‌شود.

تبصره ۲- دبیرخانه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی، دبیرخانه کمیته پیگیری نیز خواهد بود.

تبصره ۳- دبیرخانه موظف به تشکیل کمیته‌های تخصصی شامل کمیته‌های پیگیری، گزارش‌گیری، مدیریت و نظارت بر سامانه موضوع ماده (۴) این آئین‌نامه می‌باشد.

ب- کارگروه: کارگروه ارتقای سلامت نظام اداری که به منظور ارتقای سلامت نظام اداری، پیشگیری و مقابله با فساد در هر یک از دستگاه‌های اجرایی (وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه آنها و سازمان‌های زیر نظر معاونان رئیس جمهور) با ترکیب زیر تشکیل می‌شود:

۱- بالاترین مقام دستگاه اجرایی (یا یکی از معاونین وی به عنوان جانشین).

۲- مدیر حراست.

۳- مدیر واحد حقوقی.

۴- مدیر واحد بازرسی و مدیریت عملکرد.

۵- مدیر مرکز فناوری اطلاعات.

۶- ذی‌حساب.

۷- رئیس هیأت رسیدگی به تخلفات اداری کارمندان.

۸- سایر اشخاص به تشخیص بالاترین مقام دستگاه (حسب موضوع مورد بحث).

ماده ۲- وظایف کارگروه هر دستگاه به شرح زیر است:

۱- پیگیری اجرای کامل دولت الکترونیک در درون دستگاه‌ها و نظارت بر انجام آن.

۲- افزایش پاسخگویی، شفاف‌سازی، مستندسازی و کاهش هزینه‌های اداری و اجرایی در حیطه مسئولیت‌های قانونی دستگاه.

۳- بررسی و آسیب‌شناسی روند پیشگیری و مقابله با مفاسد اقتصادی در دستگاه مربوط.

۴- شناسایی و کنترل گلوگاه‌های فساد، بسترها و زمینه‌های شکل‌گیری و گسترش مفاسد اقتصادی در دستگاه مربوط و ارایه گزارش به کمیته پیگیری.

۵- ارایه طرح‌های جامع پیشگیری و مقابله با مفاسد اقتصادی در دستگاه مربوط به کمیته پیگیری و اجرای آن پس از تصویب کمیته پیگیری.

۶- پیگیری انجام اقدامات قانونی و قضایی پرونده‌های مفاسد اقتصادی توسط حوزه حقوقی دستگاه مربوط تا حصول نتیجه نهایی.

۷- ارایه پیشنهادهای لازم با بهره‌گیری از تجارب حاصل از اقدامات مقابله با فساد در جهت تعریف، تکمیل و اصلاح قوانین، مقررات، آئین‌نامه‌ها، فرآیندها، رویه‌ها و دیگر چارچوب‌های عملکردی در حوزه مسئولیت‌های قانونی و فعالیت‌های دستگاه مربوط.

۸- ارایه گزارش مستمر از عملکرد دستگاه مربوط در خصوص وظایف کارگروه در چارچوب الگوی گزارش‌دهی از طریق سامانه.

ماده ۳- کارگروه هر دستگاه موظف است ظرف سه ماه بعد از ابلاغ این آئین‌نامه، طرح‌های پیشگیری و مقابله با مفاسد اقتصادی و نیز هرگونه عاملی که در جهت تحقق اهداف ارتقای سلامت نظام اداری آن دستگاه و حوزه فعالیت‌های مرتبط با آن اختلال ایجاد می‌کند را تعریف و در چارچوب الگوی تعیین شده از سوی کمیته پیگیری، ارایه و اجرا نماید و گزارش اجرای آن را از طریق سامانه به دبیرخانه کمیته پیگیری اعلام نماید.

ماده ۴- کمیته پیگیری موظف است ظرف یک ماه پس از ابلاغ این آئین‌نامه، الگوی گزارش دهی و سامانه رصد و نظارت بر اقدامات دستگاه‌های اجرایی موضوع این آئین‌نامه را تهیه نماید. مدیر سامانه موظف است گزارش عملکرد دستگاه‌های اجرایی را علاوه بر ارایه به بالاترین مقام آن دستگاه، در اولین جلسه دولت در هر دو ماه گزارش نماید.

ماده ۵- کارگروه هر دستگاه موظف است ضمن ارجاع پرونده‌های مفاسد اقتصادی به مرجع ذی‌صلاح اعم از انتظامی، اداری و قضایی نسبت به پیگیری موضوع اقدام و هر سه ماه یکبار گزارش پیشرفت هر پرونده را از طریق سامانه به کمیته پیگیری ارسال نماید.

ماده ۶ – کمیته‌پیگیری موظف است هر سه ماه یک بار گزارشی از عملکرد دستگاه‌های اجرایی را به رییس‌جمهور ارایه نماید.

ماده ۷- دستگاه‌های اجرایی می‌توانند با بهره‌گیری از تجارب و نتایج اقدامات کارگروه، به منظور ارتقای توان آن دستگاه در امر پیشگیری و مقابله با مفاسد اقتصادی، پیشنهادها و نیازمندی‌های خود را در خصوص اصلاح و بهبود قوانین، مقررات و همچنین ساختار، سازمان و فرآیندهای آن دستگاه تنظیم و پس از تأیید کمیته پیگیری، از طریق سازوکارهای موجود، اجرای آن را پیگیری نمایند.

ماده ۸- کمیته پیگیری موظف است نسبت به بررسی و مطالعه مفاسد موجود در نهادهای عمومی غیردولتی، سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته و تابعه آنها اقدام نموده و تدابیر پیشگیرانه و مقابله‌ای را اتخاذ و در حیطه وظایف دولت اجراء نماید.

ماده ۹- دبیرخانه کمیته پیگیری مسئول نظارت بر حسن اجرای این آئین‌نامه است.

معاون اول رئیس‎جمهور – اسحاق جهانگیری

 

تاریخ آخرین بروز رسانی سایت :05 11 2023 .